مرجع رسمی مقالات بهداشتی

ساخت وبلاگ

 بهترين شامپو براي ريزش مو
برای اینکه موهایی خوشگل و تندرست داشته باشید موهایتان را با روغن های طبیعی ماساژ دهید و از غذاهای تندرست برای نگهداری از آنان استعمال نمائید.
سیر تا پیاز شیوه های نگهداری از گیسو و حفظ از سالم ، پرپشتی و زیبایی موهای رمز
داشتن موهای سلامت و خوشگل رمز کامل شدن زیبایی صورت شماست پس بایستی بدین عضو مهم اهمیت خاصی قائل گردید؛ به جای صرف مخارج زیاد در‌این بخش از سالم پوست و مو نمناک طریق های طبیعی را برای داشتن موهای خوشگل به اشتراک میگذاریم. این نکات زیبایی بی آلایش را دنبال نمایید که همه آنان تایید گردیده می باشند و علمی.
یک برنامه بی نقص و صحیح برای محافظت از گیسو و داشتن موهای توانا و پرپشت 
1. معالجه با تخم مرغ

به کار گیری از کل تخم مرغ برای قابل انعطاف کردن موهایتان. در‌صورتی‌که موهای کم آب یا این که آسیب پذیر دارید، از سفیده تخم مرغ استعمال فرمایید تا رطوبت موی را محافظت فرمایید. به کار گیری از ½ فنجان هر ترکیب تخم مرغ (سفیده تخم مرغ ، کل تخم مرغ) برای نظافت کردن، موها. 20 دقیقه با آب سرد موها را بشویید. یک کدام از موثرترین نکات برای داشتن موهای زیباست آزمون فرمایید.

تخم مرغ برای موی

2. پاک بودن مهم میباشد 

مهم ترین عامل ریزش گیسو، شوره راز و پوسته رمز میباشد. براین اساس، مراقبت تمیزی موها مهم میباشد. 

3. از آب گرم اجتناب نمایید 

از دریافت کردن دوش آب گرم اجتناب فرمایید، چون آب گرم منجر می گردد که موها کم آب و آسیب پذیر شود چون روغن های محافظتی را از گیسو میگیرد براین اساس، سکو حرارتی را ترجیح دهید که صرفا پاره ای گرم خیس از دمای تن میباشد.

4. معالجه با کدو

عصاره کدو را روی موها بزنید. این محلول را نیم ساعت نگه دارید و به طور کامل شستشو دهید. این یک کدام از پند های زیبایی بی آلایش برای گیسو میباشد .

عصاره کدو برای گیسو

5. داشتن موهای قابل انعطاف درخشان

مخلوطی از 1 فنجان قابل انعطاف کننده و 2-3 قاشق غذاخوری عسل را به طور یکنواخت روی موهای مرطوب بمالید. 30 دقیقه سپس تماما آن را شست و شو دهید. این ادغام کوتیکول گیسو را بسته و موها را براق می سازد.

6. جوش شیرین

یکی نکات زیبایی موی، معالجه با جوش شیرین میباشد. مخلوطی از 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب ادغام نمائید. بعداز شامپو، موی را با این محلول شستشو دهید. بگذارید دستکم 5 دقیقه پیشین از شستن آخری بماند. این معالجه امداد خواهد کرد که شامپو مازاد و جنس پباده سازی گردیده از موها پاک بشود.

7. موهای عریان

ترکیب آب گرم و سرکه سیب را به موها بمالید. فورا بعد از 5 دقیقه آن را بشویید تا از بوی سرکه سیب خلاص شود.

سرکه سیب برای موی

8. موها را اکثر وقت ها شستشو ندهید

موها را هر 2-3 روز، برای تهیه و تنظیم مطلوب چربی طبیعی گیسو بشویید. شستن موها کم کم نیز تهیه کردن چربی طبیعی و درخشندگی یاری مینماید. 

9. قابل انعطاف کننده صحیح نمایید

یک بسته بندی پروتئین، تخم مرغ و ماست را ترکیب کرده و آن را روی پوست راز بمالید. 5یا 10 دقیقه گذارده و آن گاه به طور کامل شستشو دهید.

10. تقویت موها

برای معالجه موهای کم آب و مجروح از روغن بادام استعمال نمایید. این روشی بسیار معمولی میباشد، برخی از روغن بادام را در پیاله ریخته و 40 ثانیه آن را گرم نمایید. بعد از آن به صورت معادل روی موهایتان بزنید. 30 دقیقه آن گاه با شامپو و قابل انعطاف کننده با آب سرد شستشو دهید.

روغن برای گیسو

11. با آبلیمو از موهای کدر خداحافظی نمائید

پس از شستشوی آخرین، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را به موها بیشتر فرمایید. به آسانی با حوله کم آب موی ها را تمیز فرمائید. 

12. گذشته از رفتن به استخر، از حفاظ استعمال نمائید

آب استخرها می‌توانند به موها زخم بزنند چون مواد شیمیایی وحشیانه دارا‌هستند. به همین خیال و خاطر قبلی از شنا کردن به موها قابل انعطاف کننده بزنید . این یکی‌از ارشادوراهنمایی های زیبایی گیسو قبلی از تماس با آب استخراست.

13. موهای مجروح با آفتاب را معالجه نمائید

مخلوطی از ½ فنجان عسل، 1-2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1-2 قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ را ادغام نمائید. این ادغام را روی موهایتان بگذارید تا 20 دقیقه و آن گاه با آب گرم بشویید. این معالجه به تقویت پروتئین های کراتین امداد مینماید.

مو مجروح

14. موها را محکم نبندید

برای خودداری از شکستگی موهای از کش ها اجتناب نمائید و موهایتان را خیلی سفت نبندید. 

15. طرز درست کتف زدن

از کتف پلاستیکی برای خودداری از شکستگی موی از الکتریسیته مستقر خویش داری نمائید. شایسته ترین رویه برای کتف زدن موها کتف کردن ذیل گیسو میباشد . این تکنیک به نشر مطلوب روغن مو طبیعی امداد می‌نماید و از بروز شکستگی دوری میکند. 

16. آراسته کردن موها

موهای را دست کم هر شش هفته قیچی فرمائید تا از کم آبی و موخوره دوری شود.

دوره کوتاه کردن موی

17. مو مرطوب را کتف نزنید

موهای مرطوب سه برابر ضعیف خیس و در فیض احتمالا ریزش بیشتری دارا‌هستند. توصیه میشود، در آغاز با حوله موها را کم آب نمائید و بعد از آن موهای را با به کار گیری از یک کتف معمولی غیروابسته فرمائید. 

18. اذن دهید موها با هوای آزاد کم آب شوند

به جای به کار گیری از سشوار اذن دهید موها خویش کم آب شوند با به کارگیری از این طریق تصنعی و مصنوعی از تکنیک کم آب کردن، موهایتان آسیب پذیر و کم آب میشود. درصورتی که بازه زمانی عصر لازم برای کم آب کردن موها را نداشتید، آنگاه یه خرده باد گرم سشوار را به جای داغ به کارگیری میکنید. 

19. رژیم غذایی خوب

نوشیدن مقدار متعددی آب و تناول کردن یک غذای تندرست از میوه ها و صیفیجات ناپخته. موثرترین معالجه خانگی برای حفظ از موی یک رژیم سلامت میباشد. چیزی که می خورید ، در بیرون و چهره ظواهر می‌شود 

در‌صورتی‌که بارها و بارها در بخش تندرست نمناک گفته شد او‌لین قدم در محافظت از گیسو رژیم غذایی شما میباشد و دو چیز مهم در رژیم غذایی عبارتند از آهن و پروتئین. سلول های گیسو سریعترین سلول ها در تن می‌باشند، البته آنان نیز او‌لین افرادی میباشند که زیر تاثیر قرار میگیرند و به صحت خوراک نمیخورند و یا این که ازکمبود مشقت می‌برند چون آن ها برای بقا موردنیاز نیستند. 

کارایی نمایید غذاهای بی نیاز از آهن مانند صیفی جات برگ، ماهی، تخم کدو تنبل، لوبیا، نخود، سویا و غلات در رژیم غذایی داشته باشید. پزشکان توصیه میکنند که روزمره 12 میلی گرم آهن مصرف فرمایید. همینطور به پروتئین نیاز دارید چون این چیزی میباشد که موها را تقویت میکند. مشتمل بر پروتئین های بی نقص میباشد که همینطور دارنده اسیدهای آمینه می‌باشند:مانند پنیر، شیر، سویا، عدس، نخود، و ماست.

غذای موی

مواد معدنی و ویتامین های موردنیاز برای معالجه ریزش گیسو و تقویت موهای رمز
به دنبال این بخش از سالم پوست و گیسو در نمناک مواد مفید را معرفی میکنیم که برای داشتن موهای سلامت و کارکشته می بایست مصرف فرمائید.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 تمامی تن را تغذیه می‌نمایند. ماده مغذی ضروری تنه ، موی و غشا سلولی پوست رمز و فولیکول های ترشحی گیسو را تغذیه می نماید و رویش گیسو تندرست را بهبود میبخشد. علاوه بر این ، آنان قابلیت و امکان ارتجاعی به موی می‌دهند و بازدارنده از شکسته شدن و بی آبی میشود.

تن نمی تواند اسیدهای چرب امگا 3 را ایجاد نماید؛ هر چیزی که می خورید آن چیزی میباشد که اخذ می‌کند. غذاهای دربردارنده اسیدهای چرب بذر کتان ، گردو، سالمون، ماهی بدن، کلم، کلم بروکسل، روغن کلزا می باشند.

پرپشت شدن گیسو

روی

تقویت رویش و ترمیم بافت به مراقبت پوست رمز و موی یاری می‌کند که سلامت بماند. هم چنین هورمون ها ( تستوسترون ) در تن را تهیه میکند و به محافظت ساخت غده های چربی در پوست رمز و رویش گیسو امداد میکند.با این وجود ، واحد سنجش بالای تستوسترون با کمبود گیسو رابطه داراست. طبق ضابطه رژیمی، 11 میلی گرم روزمره تمام چیزی میباشد که شما نیاز دارید.نخود، گندم، گوشت گوساله،مرغ دربردارنده روی می‌باشند .

پروتئین

درصورتی که به اندازه کافی پروتئین نخورید موهایتان خاکستری میگردد رژیم سرشار از پروتئین برای تندرست کلی موءثر میباشد. زرده تخم مرغ ، ماست یونانی ،کلم ، لوبیا ، مغزها ، عدس دربردارنده پروتئین میباشند.

 

پروتئین گیسو

آهن

آهن به رساندن خون به سلول ها امداد می‌نماید. بخش اعظمی از پزشکان ارتباطی میان معالجه نادر خونی ناشی از آهن و ارتقاء رویش موی را پیدا کرده اند .

غذاهایی که بایستی بخورید:صیفیجات تیره و سبز، حبوبات، لوبیا، گوشت قرمز‌رنگ، بوقلمون، زرده تخم مرغ.

ویتامین ها آ و ث

هر دو ویتامین به ساخت چربی، مواد روغنی که فولیکولهای ترشحی موی به خارج می‌دهند ، یاری می نمایند. قابل انعطاف کننده طبیعی موی،میباشند و سبب ساز میشود مونشکند به علاوه، ویتامین ث مقدار آهن تقویت گردیده را ارتقاء می‌دهد که تن قادر است استعمال نماید.

غذاها :اسفناج، بروکلی، سیب زمینی شیرین، کدوتنبل.

ویتامین های لازم گیسو

منیزیم

منیزیم چهار‌مین ماده معدنی در تن میباشد و برای بیشتراز 300 عکس العمل بیوشیمیایی - رویش موی مایحتاج میباشد. البته پژوهش ها دانشکده طبابت کارولینای جنوبی نشان می‌دهد که 68 درصد از بزرگسالان ایالات متحده به اندازه کافی ماده مغذی ضروری را اخذ نمی‌کنند و سبب ساز ارتقا التهاب در تن و ریزش گیسو در زنان و مردان میگردد ؛ غذاهایی که می بایست بخورید:بادام ، اسفناج، ، عدس، برنج قهوه ای میباشد.

سلنیوم

عنصری میباشد که به تن یاری می‌کند سلنو پروتئین ایجاد که متابولیسم، سنتز دی ان ای و ایمنی را تهیه و گیسو را تحریک می‌کند تا رویش تازه را تشویق نماید .غذاهایی که می بایست بخورید:آجیل ، ماهی بدن، ماهی ساردین،میگو.

تغذیه لازم گیسو

چگونگی محافظت موهای سلامت:یکسری نکته اساسی 
1. طبیعی میباشد که 100 تا 150 تارمو را روزمره از دست دهید، به این ترتیب زمانی موهای ریخته را ، دیدی نگران نباشید. 

2. موهای مرطوب را با محافظت های شدید کتف فرمائید چون آن ها آسیب پذیر و در معرض شکستگی می باشند. کتف دندانه وسیع را بکشید و آن را از ریشه تا انتهای گیسو خویش به آرامی بکشید. 

3. هر چندین هفته یکبار موها را کوتاه فرمایید تا از آنهایی که موخوره گرفتند خلاص گردید. هر 6 تا 8 هفته 1 تا 4 اینچ از موها را قیچی نمایید.

4. موها را هر روز شستشو ندهید و هر دوره که انجام دهید، بعضی از قابل انعطاف کننده ها را در پایان گیسو بزنید. همت فرمایید از برند شامپو و قابل انعطاف کننده مطلوب استعمال نمایید.

5. قابل انعطاف کننده را با آب سرد شستشو دهید چون برای توان و درخشش گیسو مطلوب میباشد.

پرهیز از کم آبی موی

6. خلاف برچسب در پشت مواد غذایی برچسب در پشت شامپو اکثر وقت ها نا خوانده میماند. در تعدادی سال اخیر تمرکز متعددی روی سولفات در شامپوها موجود است. سولفات چه میباشد؟ به همین برهان میباشد که شامپو به گونه ای فعالیت مینماید. آنان پوست و موی را تمیز می‌نمایند و کثیفی را از رمز منزه می‌کنند.در صورتی شم سوزش در پوست رمز و یاخشکی موی دارید در حین عصر، عملکرد نمایید شامپو سوای سولفات بخرید. 

7. در شرایطی که موهای کم آب دارید، بهتر میباشد از نقاشی کردن اجتناب فرمائید. با این اکنون، درصورتی که نمی توانید مقاومت نمائید . از لیمو، بابونه یا این که عسل به کار گیری فرمایید چون آنان تحت عنوان پر‌نور کننده های گیسو کار می‌کنند. می‌توانید آب لیمو را به آب طولانی تر فرمایید و آن را به موهای خویش اسپری نمائید. می‌توانید موها را با چای بابونه بشویید بعداز شستن آنان با شامپو و یا این که افزودن عسل به آب موها را بشویید. 

علاوه بر این نکات اساسی، درین بخش از سالم پوست و گیسو نمناک یکسری راه‌حل خانگی موجود هست که به شما امداد خواهد کرد. 

قابل انعطاف کننده عمیق موها 

حتی در شرایطی که موها را بعداز هر شستشو قابل انعطاف کننده بزنید، هیچ چیز به اندازه قابل انعطاف کننده عمیق عمل نمی نماید. هر توشه که موهای خویش را شامپو می زنید، آب مازاد را با حوله کم آب فرمایید. آن گاه مقدار قابل توجهی از کاندیشنر را مصرف فرمایید و آنرا به ریشه موهایتان بزنید.

از یک کتف با دندانه های وسیع به کارگیری نمایید تا مطمئن گردید که کاندیشنر به کلیه جا می‌رسد. بعداز 10 دقیقه تا یک ساعت، آنان‌را تماما شستشو نمائید و از موهای صاف ابریشمی لذت ببرید.

 

مرجع رسمی مقالات بهداشتی...
ما را در سایت مرجع رسمی مقالات بهداشتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حامد ordme08 بازدید : 197 تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1399 ساعت: 13:35

 بهترين شامپو براي ريزش مو
آیا قابلیت و امکان ارتقاء پرورش سریع خیس موها موجود است؟ با 16 طریق بی آلایش ولی اثر گذار و کاربردی می شود به افزای پرورش موها امداد شایانی کرد، اما نبایدهایی هم برای رویش سریع موها موجود است که بسیار دارای اهمیت میباشد.
آیا قابلیت پرورش سریع خیس موها موجود هست ؟
موی اکثر اوقات با زیبایی و جذابیت یاروهمدم میباشد ، به همین عامل اکثر وقت ها خانم ها مدام آن مقدار یه خرده مازاد را می‌خواهند که به تغییر تحول موهایشان از خوب به عالی یاری می‌کند در‌این نصیب از وب سایت نمناک به یکسری ترفند بی آلایش خوا‌هیم پرداخت که به شما می‌آموزد چه گونه سبب ساز گردید موهایتان سریعتر ، کلفت خیس و توانا خیس رویش نماید.
دانش پشت رویش موی
پیشین از پرداختن به آن، در آغاز بیایید ببینیم که چه گونه موهایمان رویش مینماید.

رویش گیسو سه مرحله داراست - آناژن ، کاتاژن و تلوژن.
هر فن موی مرحله پرورش خویش را داراست و مرحله آناژن مرحله پرورش میباشد و به صورت معمول در میان دو تا شش سال به ارتفاع می انجامد و مرحله کاتاژن بعداز فاز آناژن میاید و مرحله انتقال یا این که تجدید فولیکول های گیسو میباشد و مرحله تلوژن فاز استراحت میباشد که در آن موها پرورش میکنند و موهای بشر به صورت میانگین حدود شش اینچ در سال رویش می‌کنند. در حال حاضر که از پروسه گوناگون رویش گیسو با خبر می باشید ، بیایید در بخش سالم نمناک ببینیم چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا موهایتان را برای رویش تحریک نماید.

برای رویش گیسو

پروسه پرورش موها
16 نکته بی آلایش برای ارتقا رویش موی
1. یک رژیم غذایی سلامت و متعادل داشته باشید:

رژیم غذایی متشکل از غذاهایی که به رویش گیسو امداد می‌نمایند. برگ صیفی جات ، لوبیا ، دانه ، ماهی سوای چربی و مرغ همگی منابع عالی تغذیه ای می‌باشند.یک رژیم غذایی سلامت به شما اطمینان می‌دهد که موهای شما از تمام قدرت لازم برای رویش طولانی و قادر برخوردار بوده و صاف و درخشان بودن آن را نگهداری می‌نماید.

مردم در عین درحال حاضر که رژیم غذایی خویش را نادیده میگیرند ، پول متعددی را صرف خرید تولیدها متعدد حفظ از گیسو میکنند ولی حقیقت این میباشد که یک رژیم غذایی تندرست و متعادل ، دربردارنده تمام مواد پرخاصیت و روغن های اساسی ما یحتاج برای تقویت رویش گیسو میباشد و از‌آنجا‌که اصولاً گیسو از پروتئین ایجاد شده است ، مصرف پروتئین برای تغذیه و احیاء گیسو از اهمیت متعددی شامل است.

2. ماساژ پوست رمز خویش برای ارتقاء پرورش گیسو:
به آرامی پوست رمز خویش را با نوک انگشتانتان ماساژ دهید.یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم نمایید و نوک انگشتان خویش را در روغن فرو نمائید و با جنبش دایره ای ماساژ دهید که خیر فقط ماساژ پوست راز بسیار فعالیتِ عالی ای میباشد بلکه به تحریک گردش خون نیز امداد می‌نماید.

همینطور روغن هایی موجود است که پوست رمز را تقویت میکند و سبب تقویت ریشه ها میشود و موهای شمارا مرطوب نگه میدارد .ماساژ پوست راز با محرک مانند روغن نارگیل احتمال رویش موهای بلند و کارکشته را ارتقاء می‌دهد، چراکه روغن نارگیل آکنده‌از ویتامین ها و مواد پرخاصیت ضروری میباشد و قابل انعطاف کننده طبیعی موی به حساب آورده می شود.

3. مرتباً موهای خویش را کوتاه فرمایید:
هر سه ماه یک توشه به آرایشگاه رجوع کنید و موهای خویش را کوتاه نمایید.در صورتی‌که می‌خواهید رویش مو متعادل داشته باشید ، این طرز بسیار مهم میباشد.موهای مجروح ، مملو از شکستگی و موخوره ، منجر پرورش نازک موها و شکستگی می گردند و از این رو کوتاه کردن موهای شما به صورت تر و تمیز ضروری میباشد.

در حالتی که تا به درحال حاضر موخوره داشته اید ، می‌دانید چه مزاحمت هایی را می‌توانند تولید نمایند به خصوص برای کسانی که موهای کم آب یا این که مجروح دارا‌هستند و کوتاه کردن منظم موهای شما سبب کاهش تعداد آن‌ها می‌گردد و به موهای شما بخت پرورش میدهد با این اکنون ، مطمئن گردید که بیشتراز حد آرایش و پیرایش نکنید یا این که به یکباره موهای خویش را خیلی کوتاه فرمایید یا این که مرتباً آن را کوتاه فرمائید.

کوتاه کردن موی

 

 

 

 

مرجع رسمی مقالات بهداشتی...
ما را در سایت مرجع رسمی مقالات بهداشتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حامد ordme08 بازدید : 182 تاريخ : شنبه 3 خرداد 1399 ساعت: 15:22

بهترین شامپو برای ریزش مو
استفاده کننده عزیز، شمابا رعایت این تکنیک های معمولی می‌توانید قدم های مؤثری در راستای تقویت موی های خویش بردارید و دیگر نیازی وجود ندارد نگران موهایتان و نگهداری از آنان باشید. هر روز، موهایتان در معرض فاکتورهای زیادی قرار می‌گیرد که ریزش، تیره، کدر و نازک شدن آنان را رقم می‌زنند. از مهم‌ترین این فاکتورها می شود به آلودگی هوا اشاره داشت، با این اوصاف شما میتوانید با رعایت یک سری نکته معمولی و پیش پا افتاده موهایی سفت، قابل انعطاف و درخشان داشته باشید و از ریزش گیسو های خویش خودداری فرمائید. کلینیک زیبایی دکتر معالج قانعی شما‌را با بایدها و نبایدهای مبحث تقویت گیسو آشنا خواهد کرد.

بایدهای نگهداری از گیسو و تقویت گیسو
١. تغذیه شما بایستی تندرست و مطلوب باشد.
داشتن یک رژیم غذایی تندرست از پاراگراف مؤثرترین و در عین درحال حاضر معمولی ترین شیوه های محافظت و تقویت موی به شمار می رود. موهای شما به مواد غذایی مملو‌از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی نیاز دارید. بکوشید تا غذاهای چرب را از برنامه غذایی خویش حذف نمایید. بخش اعظمی از اشخاص خودکار به دست می‌گیرند و نوشته‌ی‌علمی های مفصلی با مسئله تقویت موی می نویسند البته فراموش می‌کنند در زمینه ی مواد حیاتی و لازم برای پرورش موی صحبت بگویند، موادی همچون آهن که به وفور در عدس، بادام زمینی، مرغ، میگو و ماهی قزل آلا یافت میشود، یا این که روی (زینک) که از سایر مواد حیاتی و مهم برای گیسو به شمار می رود، ماهی سالمون، بادام درختی و بادام زمینی سرشار از روی هستند. مواد غذایی دربردارنده مقادیر فراوان ویتامین A، همچون پنیر، اسفناج، هویج و تخم مرغ به ترشح چربی در پوست امداد مینمایند و از این رو یک قابل انعطاف کننده طبیعی برای موهایتان تلقی می گردند. کلسیم و ویتامین B12 موردنیاز موهایتان را میتوانید با میل کردن تولید ها لبنی و ماهی تأمین نمائید. در‌صورتی‌که می‌خواهید بازدارنده از آسیب پذیر شدن موهایتان گردید، مواد غذایی دربردارنده بیوتین مانند لوبیا بخورید. از سایر مواد ضروری برای مراقبت تندرست پوست رمز سلنیوم میباشد که در آجیل یافت می‌شود. پس در شرایطی‌که می‌خواهید موهایی قشنگ و سلامت داشته باشید، دست به دامن مواد غذایی سلامت و اثرگذار گردید!
تغذیه گیسو


٢. موهای خویش را می بایست چرب نگهدارید.
شایسته ترین علاج برای ترمیم موهای مصدوم و کدر، چرب کردن موی با روغن نارگیل طبیعیست. روغن نارگیل به مثابه یک قابل انعطاف کننده طبیعیست. توصیه میشود دست کم دو توشه در هفته موهای خویش را به روغن نارگیل گرم آغشته فرمائید. روغن نارگیل مواد غذایی را از ریشه موهایتان گرفته و در ساقه موی پخش میکند و اذن نمی دهد موهایتان کم آب و کدر شود.
تقویت گیسو با روغن نارگیل


٣. معالجه های خانگی
می‌توانید با به کارگیری از مواد طبیعی جان دار در میوه ها و بقیه مواد غذایی برای موهایتان یک ماسک خوب و مقوی صحیح فرمائید. طرز تولید چنین ماسک هایی بسیار بی آلایش میباشد و در پهنا یک‌سری دقیقه موهای شما قطور خیس، قابل انعطاف خیس و سفت خیس خواهد شد. می‌توانید با میوه هایی همچون آووکادو یک ماسک آبرسان طبیعی بسازید. ژل باطن برگ های آلوئه ورا و بقیه مشتقات این گیاه و یا این که آب هویج را موهایتان بزنید تا سفت و درخشان شوند.

 

۴. بایستی موهایتان را تصحیح نمایید.
همه عملکرد هایتان برای بهتر شدن رویش موهایتان بی خودی باقیمانده و این زمینه شمارا کلافه نموده است؟ اکثری از مردم این نکته بسیار بی آلایش را نادیده میگیرند که برای بلندتر شدن گیسو بایستی هر ٢ یا این که ٣ هفته یک توشه نوک موهایتان را بزنید. در شرایطی که میخواهید از شر گیسو خوره و شکسته شدن موهایتان رهایی یابید، یکسری سانتی متر انتهایی موهایتان را کوتاه نمایید. با این فعالیت میتوانید سوای مشکلاتی همچون گیسو خوره، ریزش و شکنندگی موی، به موهای خویش رسیده و رویش آن ها را تقویت فرمایید.
تصحیح موی
۵. بایستی در تعیین شامپوی خویش توجه فرمائید.
برای تقویت و استحکام گیسو تعیین یک شامپوی مطلوب بسیار دارای اهمیت میباشد. شامپو موی و پوست رمز شما‌را پاک کرده، مقدار چربی آن را تهیه می‌نماید و شوره های سرتان را از در بین می‌برد. ولی وقتی که پای تعیین شامپوی مطلوب برای گیسو شخص میان میباشد، آیتم های بخش اعظمی پیش رویتان خواهد بود. شامپو ها ممکن میباشد کم آبی و شکنندگی موهایتان یا این که بروز حساسیت را سبب ساز شوند، یعنی صحیح برخلاف آنچه از آن‌ها انتظار می رود. شامپویی برای خویش برگزینید که مواد مفید ما یحتاج موهایتان را تأمین نماید و آن ها را تا شستشوی بعدی درخشان نگه میدارد. به هیچ عنوان از شامپوهای دربردارنده لائوریل یا این که سولفات لائوریل استعمال نکنید.

 

شامپوی مطلوب
۶. می بایست موهایتان را به طور به طور کاملً طبیعی کم آب فرمائید.
چنانچه موهای خویش را با سشوار کم آب فرمایید، آن‌ها‌را در معرض حرارت بسیار شدید قرار می دهید و منجر می‌شوید موها نرمی و استحکام خویش را از دست بدهند. بعداز شستشوی موهایتان یک حوله قابل انعطاف بردارید و به آرامی موهایتان را بمالید تا با یک فرآیند تدریجی و اثبات کم آب شوند. چنانچه در طول کم آب کردن موهایتان بیش تر از حد به آن‌ها فشار وارد فرمایید، کم آب و آسیب پذیر می‌شوند. با حوله آن ها را تا حدی کم آب نمایید که اندکی مرطوب بماند آن‌گاه آن ها را به به عبارتی حالا رها فرمائید تا خودشان کم آب شوند.
در اینجا، کارهایی که بایستی انجام دهید تا موهایتان سفت و حاذق شود، به اتمام میرسد. حالا نوبت به کارهایی می‌رسد که نباید انجام دهید.

 

 

مرجع رسمی مقالات بهداشتی...
ما را در سایت مرجع رسمی مقالات بهداشتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حامد ordme08 بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 1 خرداد 1399 ساعت: 14:00

بهترين شامپو براي ريزش مو
استفاده کننده عزیز، شما روزانگاهی ظواهر و حالت موهایمان شباهتی به تصورمان از موهای تندرست ندارد و همین مسأله سبب ساز می توان به سلامت بودن موهایمان شک و تردید کنیم. البته نماد هایی موجود است که احتمالا موهای ما آنطور که به لحاظ می‌رسد ناسالم و مصدوم نیستند. درپی به علامت هایی می‌پردازیم که اثبات می نماید موهایتان سلامت خیس از چیزی می‌باشند که تصور می‌کنید و میخواهیم ببینیم خصوصیت های موهای سلامت چه می باشند.

۱- موهایتان با یک کوتاهی مختصر، ظواهر نیکی پیدا مینمایند

خصوصیت های موهای تندرست

گهگاه ظواهر موهایمان به شکلی میباشد که تصور می‌کنیم مصدوم یا این که سوخته میباشند، البته در واقع صرفا ایراد آن‌ها سلول های مرده ای میباشد که با یک کوتاهی از میان می‌روند. بعداز کوتاهی موها و حذف سلول های مرده، مشخص میگردد که موها تندرست می باشند و از ریشه صدمه ندیده اند.

۲- موهای براقی دارید

 

درخشندگی موها در اثر چربی طبیعی ای میباشد که از پوست راز به موها می‌رسد. به این ترتیب در شرایطی‌که موهای براقی دارید یعنی این چربی های طبیعی به صورت یکسان به سرتاسر موهایتان می رسند.

۳- وقت شامپو زدن یا این که کتف کردن موها، پاره ای از آنها می ریزد

 

ریزش پاره ای گیسو هنگام شامپو زدن یا این که کتف کردن می‌تواند از آرم های تندرست موها باشد. ریزش موها مسأله ای طبیعی میباشد زیرا موها یک چرخه ی پرورش دارا‌هستند و به جای مویی که از دست میدهیم، گیسو جدیدی رویش خواهد کرد.

ریزش مقداری از موها مسأله ی نگران کننده ای وجود ندارد، البته در‌حالتی که ریزش موهایتان شدید میباشد به دکتر رجوع‌کنید.

۴- موهایتان ریلکس گره نمیخورند

 

زمانی موها گره می‌خورند، سعی برای گشودن گره ها هم درد متعددی دارااست و هم صدمه ی متعددی به موها می‌زند و سبب شکستن آنان می گردد.

هنگامی موها در گیر موخوره و در فیض ی آن دو شاخه میشوند، شدت موخوره کم کم طولانی تر و اضافه میشود و همین مسأله سبب ساز به گره میل کردن و شکستن موها میگردد. در‌حالتی که هر ماه موهایتان را پاره ای کوتاه نمایید، با این عمل موها تندرست میمانند و در گیر موخوره نمیشوند.

۵- موهایتان بلند می گردند، اگرچه سرعت رشدشان خیلی زیاد وجود ندارد

 

پرورش موها آرم ی سالم آن‌ها میباشد، ولی در‌صورتی‌که سرعت پرورش ماهیانه ی آنها کمتر از یک چهارم اینچ (حدود ۶ میلیمتر) بباشد یعنی مشکلی در باطن تن تان موجود است. همینطور در حالتی که پرورش نادر موها با ریزش شدید آنها یاور باشد، این مسأله از وجود مشکلی داخلی در تن حکایت دارااست که احتمالا کمبود یک ویتامین، نقص‌ تیروئید یا این که برخورد منفی به یک دارو میباشد.

در مقابل، در‌حالتی که موهایتان هر ماه حدود یک چهارم اینچ پرورش دارا‌هستند، این مسأله نشان دهنده ی تندرست موهای شما میباشد.

شاید متوجه سرعت پرورش موهایتان نشوید، ولی در حالتی‌که بعداز سپری شد چندین ماه شم می‌کنید موهایتان ابدا پرورش نکرده اند، به دکتر مراجعه‌نمایید.

 

مرجع رسمی مقالات بهداشتی...
ما را در سایت مرجع رسمی مقالات بهداشتی دنبال می کنید

برچسب : بهترين شامپو براي ريزش مو, نویسنده : حامد ordme08 بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:30

بهترين شامپو براي ريزش مو
استفاده کننده عزیز، شما روزمره 2 برای معالجه موخوره چه فعالیت کنم
برای معالجه موخوره چه فعالیت کنم
موخوره تولید سوراخ طولی در مسیر موها یا این که یک سری شاخه شدن انتهای آزاد موهاست که به کارگیری از شامپوی نامناسب, بی آبی بیشتراز حد گیسو و کوتاه نکردن طولانی بازه موی, از کارداران به وجود آورنده آن میباشد

موخوره تولید سوراخ طولی در مسیر موها یا این که یکسری شاخه شدن انتهای آزاد موهاست که به کارگیری از شامپوی نامناسب، کم آبی بیش تر از حد موی و کوتاه نکردن طولانی بازه زمانی گیسو، از دست اندرکاران به وجود آورنده آن میباشد. جدای از این مورد که چرا موخوره به وجود میاید، مورد مهم این میباشد که چه گونه موخوره از دربین می رود و راه‌حل چه می‌باشد؟


اکثری از پزشکان میگویند کوتاه کردن موها فقط روش از فی مابین بردن موخوره میباشد؛ اما به کار گیری از خط مش های طبیعی هیچوقت ضرروزیان ندارد و میتواند بخش اعظمی از ایرادات را هم حل نماید و به موهای ما جانی نو ببخشد. احتمالا سریع ترین خط مش حلی که به ذهن همگی ما می‌رسد همین چیدن موهاست. ما در اینجا قصد داریم، راه‌حل های بی آلایش و طبیعی دیگری غیر از کوتاه کردن موی را به شما معرفی کنیم. پس با ما یاور باشید.


اذن دهید موها به شیوه طبیعی کم آب شوند


گرما و حرارت بیش تر از حد پهناور ترین معاند گیسو شماست. تا جایی که ممکن میباشد از گرما پرهیز کنید. صراحت دارد که ترک سشوار و اتو برای خانم ها مشقت بار به لحاظ میرسد، ولی بهتر میباشد به کار گیری از این وسایل را به پس از کم آب شدن موها موکول فرمائید. مسلما گذشته از سشوار کشیدن از یک سرم مقاومت کننده در قبال گرما به کار گیری فرمائید تا جراحت کمتری به موهای تان وارد شود. فراموش نکنید که به کار گیری از سشوار، اتو و بابلیس به عادت هر روزه شما تبدیل نشود.

 

ماساژ موی با روغن


برای مراقبت چربی و رطوبت گیسو، پوست سرتان را با روغن ماساژ دهید، ماساژ دادن موی سبب ساز میگردد رطوبت موهای تان مراقبت شود. می‏‎توانید از روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل یا این که ترکیبی از این روغن ها را به کار گیری نمایید. پاره ای روغن روی موی ریخته و به آرامی ماساژ دهید، بازه زمانی یک ساعت بگذارید روی موها بماند بعد از آن با شامپو موهای تان را بشویید.


ماسک تخم مرغ


مخلوط زرده تخم مرغ، روغن زیتون و عسل معالجه نیکی برای موخوره به حساب آورده می شود. یک زرده تخم مرغ را با سه قاشق سوپخوری روغن زیتون و یک قاشق سوپخوری عسل ترکیب فرمایید تا یک دست شود. این ماسک را به آرامی روی موهای تان ماساژ دهید به گونه ای که کل موی را در بر بگیرد. برای تاثیر بیش تر بهتر میباشد موهای تان را با یک گونی یا این که کلاه گرمابه بپوشانید تا مواد جذب موها شود. بعد از یک ربع تا 20 دقیقه، موهای تان را با شامپو ملایمی بشویید.


کرم روغن زیتون و سرکه سیب


موخوره طولانی تر در موهای کم آب مشاهده می شود، برای اینکه بی آبی موی را از در بین ببرید. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق خوراک خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری را با هم ادغام فرمایید. ادغام این مواد بعداز مدتی شمارا از شر موخوره خلاص میکند.


ماسک تهیه و تنظیم گردیده را روی موهای تان بگذارید و یه خرده ماساژ دهید آنگاه موهای تان را با یک حوله یا این که دستمال ببندید. اذن دهید ماسک به زمان ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند آن‌گاه موهای تان را شست وشو دهید.

 

 


 

مرجع رسمی مقالات بهداشتی...
ما را در سایت مرجع رسمی مقالات بهداشتی دنبال می کنید

برچسب : بهترين شامپو براي ريزش مو, نویسنده : حامد ordme08 بازدید : 182 تاريخ : دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:23

بهترين شامپو براي ريزش مو


استفاده کننده عزیز، شما روزمره 2 عدد کم آبی موی سبب ساز ساخت موخوره میشود البته معالجه هایی موجود هست که می قدرت با آنان فارغ از کوتاه کردن گیسو موخوره را از در میان پیروزی مثل ماسک روغن های گیاهی و مایونز.

به نقل از اقتصادنیوز به گزارش نمناک؛ در شرایطی‌که بخواهیم موخوره را تمجید کنیم می بایست بگوییم موخوره یا این که دوشاخه شدن انتهای گیسو، ناشی از جراحت فیزیکی (تروما یا این که حرارت) و یا این که زخم شیمیایی به گیسو میباشد و در خانمها شایعتر میباشد.

لایه حفظ کننده گیسو در فیبرهای انتهایی موی از در بین می رود، در فیض نصیب انتهایی موی تعدادی شاخه و آسیب پذیر میشود. خانم ها به جهت داشتن موهای بلند با عارضه موخوره یا این که به عبارتی دوشاخه شدن انتهای گیسو آشنا می‌باشند. پیرو این بخش از سالم نمناک روشهای پیشگیری و معالجه این زخم را میخوانید.

علل به وجود داخل شدن موخوره روی موها و رویه های معالجه آن
علل اصلی بروز موخوره 
قرار به چنگ آوردن بیش تر از حد در قبال نور و روشنایی خورشید
آلودگی هوا و مواد شیمیایی
به کار گیری بیشتراز حد از آب داغ برای شستن گیسو
به کارگیری نامناسب از تولید ها موی
به کار گیری از شامپو های توانمند و وحشتناک با مواد شیمیایی بسیار
به کارگیری بیش تر از حد از ژلهای گیسو و تافت و..
به کارگیری بیش تر از حد از آبی‌رنگ که دربردارنده کارولین زیاد است ،که سبب ساز میگردد رنگ موها معدود رنگ شود و در غایت سبب ساز به موخوره می گردد.
به کارگیری بیشتراز حد از محصول ها کم آب کن گیسو، مانند:اتو موی و سشوار که در ظاهر برای آراستگی موی اکانت می‌شوند البته سبب ساز زخم های دورازشوخی به فولیکول های موی می گردد.
به کار گیری از کتف و برس های غلط که می‌تواند به ریشه و ساقه گیسو جراحت برساند.


باز بینی علت های گوناگون تولید موخوره
شایسته ترین و قدرتمند ترین معالجه های خانگی طبیعی برای ریزش موی سوای کوتاه کردن آن ها
تخم مرغ عالی برای معالجه موخوره:
یکی تخم مرغ را بشکنید و زردی آن را مستقل فرمائید،
یک قاشق خوراک خوری عسل و سه قاشق طعام خوری روغن زیتون به آن بیفزایید.
تمام مواد را به نیکی با هم مخلوط فرمایید و ادغام بدست آمده را بر روی مو مرطوب اعمال نمایید
وبعد از 30 دقیقه ، با آب بشویید و در انتها موهایتان را با شامپو شستشو دهید.
و یا این که

از سوی دیگر می‌توانید یکی تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری روغن بادام ادغام فرمایید
ادغام بدست آمده را بر روی موهای مرطوب و نصیب مصدوم آن ماساژ دهید.
بعداز 20 الی 30 دقیقه با آب شستشو دهید و در اخر از شامپو به کارگیری فرمائید.
و یا این که 

همینطور می توانید یکی تخم مرغ را بشکنید
با یک قاشق آب ادغام نمائید و این ترکیب را جایگزین شامپوی خویش نمایید.
و یا این که

2 عدد تخم مرغ را با پاره ای موز و آب پرتقال ترکیب نمایید
این ماسک را روی موهای خویش اعمال فرمایید و پس از 30 دقیقه بشویید.
می توانید از ادغام تخم مرغ و ماست هم برای معالجه موی خوره استعمال نمایید:

اینگونه که 2 عدد تخم مرغ را بشکنید
با یک فنجان ، ماست مالامال چرب مخلوط فرمائید
در پایان ، یک و نیم قاشق خوراک خوری روغن بادام بدین مخلوط بیفزایید.
به خیر و خوبی هم بزنید تا یک خمیر قطور بدست آید و سپس روی موخوره ها بمالید.
و محل زیر معالجه را با یک حوله کم آب بپوشانید
پس از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.
تخم مرغ از مواد مفید برای تقویت موی و معالجه موخوره
معالجه موخوره با ماسک گیسو آووکادو:
یکی آووکادو رسیده را خورد و له نمایید .بعد از آن با سفیده تخم مرغ ادغام فرمایید ،وقتی که خمیر متبوع را بدست آوردید ، روی گیسو خوره بمالید و پس از 20 دقیقه شستشو دهید.این فرایند را یکبار در هفته تکرار فرمایید.

از سوی دیگر می توانید یک آووکادو رسیده را له فرمایید و با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و روغن زیتون ادغام فرمائید.به خیر و خوبی هم بزنید تاوقتی‌که یک مخلوط کرم مانند بدست آورید.آن را روی موهای خویش به غیر از ریشه ها اعمال فرمائید.و بعداز 30 دقیقه با آب و شامپو بشویید و همینطور می توانید تمام عنصرها بالا ، یعنی سفیده های تخم مرغ ،آوو هدیه و روغن زیتون را ادغام نمائید و تحت عنوان یک قابل انعطاف کننده از آن استعمال فرمایید.

فواید ماسک موی آلوئه ورا برای معالجه موخوره:
1 یا این که 2 عدد برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل آن را استخراج نمایید و این ژل را روی موهای خویش اعمال فرمایید و پس از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید.برای به چنگ آوردن فیض بهتر ، می‌توانید ژل آلوئه ورا را با یک قاشق خوراک خوری آب لیموی نو و 2 قاشق خوراک خوری روغن زیتون ، روغن کرچک یا این که روغن جوجو با ادغام فرمائید و آنگاه روی گیسو های خویش اعمال نمائید . می‌توانید این شیوه را 2 الی 3 توشه در هفته تکرار نمایید.

معالجه موخوره با ماسک موی ماست:
2 الی 4 قاشق طعام خوری ماست بی آلایش را به صورت بی واسطه روی موهای خویش اعمال نمایید و به آرامی روی موی خوره ها ماساژ دهید و پس از 20 الی 30 دقیقه با به کارگیری از یک شامپوی ملایم شستشو دهید.درصورتی که بخواهید که ماسک آبرسانی تهیه و تنظیم فرمائید ، یکی تخم مرغ را بشکنید و با ماست مخلوط نمائید این نحوه را 2 الی 3 توشه در هفته تکرار نمائید.

ماست برای موخوره

گذاشتن ماست روی رمز برای معالجه موخوره
طرز تنظیم ماسک پاپایا برای موخوره و درمانش:
یکی پاپایا را له فرمایید و با یک فنجان ماست و یک فنجان موز ترکیب نمائید.سپس یک قاشق طعام خوری عسل و روغن نارگیل بدین ادغام بیافزایید و به خیر و خوبی هم بزنید تا یک ماسک غلیظ بدست اید. ماسک را روی گیسو خویش اعمال فرمائید و به مقطع 30 دقیقه با یک حوله یا این که کلاه بپوشانید و در انتها با آب شستشو دهید.

ماسک گیسو عسل اثر گذار و مغذی برای موخوره:
2 قاشق طعام خوری عسل را با یک قاشق طعام خوری دوغ و یک قاشق خوراک خوری روغن نارگیل ادغام نمایید و همگی انها را به خیر و خوبی هم بزنید و یه خرده گرم نمایید.و آن گاه ماسک را روی موهای خویش اعمال فرمائید و به دوران 20 دقیقه با یک حوله یا این که کلاه بپوشانید و در انتها با آب شستشو دهید.

از سوی دیگر می‌توانید حدودا نصف یک فنجان عسل را با سه قاشق خوراک خوری روغن زیتون مخلوط فرمایید.و آن‌گاه ماسک بدست امده را روی موهای خویش بمالید و با یک حوله یا این که کلاه پوشش دهید.و بعداز 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید.همینطور می توانید 4 قاشق طعام خوری روغن بادام را با 2 قاشق طعام خوری عسل و 2 قاشق خوراک خوری گلیسیرین ادغام فرمایید. پس از شامپو کردن موهای خویش این ادغام را تحت عنوان یک قابل انعطاف کننده روی نصیب موی خوره موها اعمال فرمائید.و یا این که حتی می‌توانید عسل را به ترازو

یک به دو ، به شامپو یا این که قابل انعطاف کننده روزمره خویش طولانی تر نمایید و روی بخش های موی خوره ماساژ دهید. بعداز چند توشه به کار گیری می‌توانید سود بهتر شدن آن را ملاحظه کنید.فراموش نکنید که عسل سبب ساز پر‌نور خیس شدن موهای شما می‌گردد.

 

مزایای عسل برای رفع موخوره
معالجه موخوره با ماسک گیسو شیر با تخم مرغ:
نخست تخم مرغ را بشکنید و زردی آن را غیروابسته نمایید و باطن یک ظرف بریزید و آنگاه یک دوم قاشق چای خوری شکر و یک‌سری قطره روغن زیتون را به آن بیش تر فرمائید و به خیر و خوبی هم بزنید. نخست موهای خویش رذا با شامپو و آب داغ پاک فرمایید و آنگاه این ماسک را روی نصیب گیسو خوره اعمال فرمائید.و پس از 5 الی 10 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

ماسک گیسو روغن زیتون برای معالجه و رفع موخوره:
نخست کمی روغن زیتون را باطن یک ظرف پاک بریزید و در یک مایکروویو گرم گنید و بدون واسطه بر روی موهای آسب چشم اعمال فرمایید و به آرامی ماساژ دهید.و با به کار گیری از یک حوله یا این که کلاه روی آن را بپوشانید و صبح روز آن‌گاه با شامپو و قابل انعطاف کننده عادی شستشو دهید این طریق را دستکم یکبار در هفته تکرار نمایید.

همینطور می توانید یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک دوم فنجان عسل مخلوط فرمائید و روی حرارت قرار دهید . بعد آن را روی نصیب گیسو خوره موها بمالید و پس از 30 دقیقه با اب ولرم و شامپو شستشو دهید این فعالیت را 1 الی 2 توشه در هفته تکرار نمایید.

معالجه و خلاصی از موخوره با ماسک گیسو روغن نارگیل:
برای این طریق ، نیاز به یه خرده روغن زیتون دارید تاغ به آرامی روی موهای خویش ماساژ دهید اذن دهید تا در حین شب تماما به موهای شما نفوذ نماید و صبح روز سپس بشویید. روغن نارگیل داغ نیز یک کدام از دیگر از معالجه های مفید برای موهای مصدوم میباشد.

ماسک گیسو روغن جوجوبا برای رهایی از موخوره:
در‌این طرز یک‌سری قطره روغن جوجوبا را روی دست های خویش بریزید و بر ، روی موهایتان ماساژ دهید این شیوه را تا‌هنگامیکه مطمئن گردید موهایتان قابل انعطاف خیس و کلفت خیس گردیده اند، به صورت منظم تکرار نمائید.آیتم دوم برای استعمال از روغن جوجو با این میباشد که‌این روغن را به شامپوی روزمره خویش بیشتر فرمایید و به صورت معمول از آن استعمال فرمائید. برای به چنگ آوردن نتیجه ها بهتر ، بهتر میباشد که‌این معالجه را 2 الی 3 توشه در هفته تکرار نمایید.

 

خاصیت روغن جوجوبا برای موخوره
با ماسک گیسو روغن کرچک از موخوره خلاص گردید:
یک چهارم فنجان آب را با یک چهارم فنجان روغن کرچک ادغام فرمایید و به آرامی روی گیسو خوره گیسو ماساژ دهید.برای این فعالیت بهتر میباشد که از نوک انگشت های خویش به کار گیری فرمایید ، چون احتمال جذب اسیدهای چرب و امگا 9 را فراتر می‌برد و بعد از آن موهای خویش را با آب گرم بشویید و با حوله کم آب فرمائید.

ماسک گیسو روغن چوب دمپایی موثر برای معالجه موخوره:
نخست یکسری قطره از روغن چوب دمپایی را با پاره ای روغن زیتون و روغن جوجوبا ،ادغام نمائید سپس این ترکیب را به آرامی روی نصیب مصدوم موی بمالید . از این نحوه می توانید خیلی زود موی خوره را از در میان ببرید و موهایتان را قابل انعطاف و لطیف نمایید.

روش دیگر به کارگیری از این روغن این میباشد که تعدادی قطره از آن را روی دست خویش بمالید و سپس روی گیسو ماساژ دهید.پس از سپری شد مدتی براقی و درخشندگی موی خویش را نظاره گر خواهید بود.پ

 

روغن چوب دمپایی مالامال خواص برای رفع موخوره
معالجه موخوره با ماسک روغن درخت چای:
ارزان ترین وسریعترین رویه به کار گیری از این روغن این میباشد که با قابل انعطاف کننده معمول خویش ادغام فرمایید. اینگونه که می توانید یک قاسق طعام خوری روغن درخت چای را به قابل انعطاف کننده بیشتر فرمایید آن‌گاه روی موهای خویش اعمال نمائید و پس از 15 دقیقه با آب و شامپو بشویید.

رفع و معالجه موخوره با ماسک گیسو روغن بادام:
2 قاشق خوراک خوری روغن بادام را حدو 40 ثانیه روی حرارت قرار دهید ، همینطور می‌توانید به آن یک‌سری قطره وانیل بیشتر نمائید و این مخلوط را به آرامی روی موهای خویش ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه با شامپو و آب سرد بشویید.

آیتم دیگر برای به کار گیری از روغن بادام این میباشد که:

یک چهارم فنجان روغن بادام را با یکی تخم مرغ مخلوط نمایید. اذن دهید به دوران 40 دقیقه روی موهایتان بماند و آن‌گاه با آب و شامپو شستشو دهید.

 

خواص روغن بادام برای موخوره
ماسک گیسو رز ماری منحصر به فرد معالجه موخوره:
یه خرده برگ رز ماری را ، با ریشه گیاه پدر بشر، ادغام نمایید و روی حرارت قرار دهید بعد از آن آن را روی موهای خویش اعمال نمائید و پس از حدود 8 ساعت شستشو دهید در غایت می توانید این ادغام را باطن یک بطری بریزید تا بعدا استعمال فرمائید.

معالجه موخوره با سس مایونز:
صد رد صد از سس مایونز پرچرب استعمال فرمایید، خیر معدود چرب. چون سس مایونز معدود چرب میتواند به موهای شما جراحت بزند.

صرفا نوعی از مواد طبیعی را تنظیم فرمائید ،که موهایتان را از مواد شیمیایی مضر نجات دهید.

بسته به اندازه ارتفاع موهای تان، یک دوم فنجان سس مایونز را تهیه و تنظیم فرمائید.

از فریزر یا این که یخچال فریزر خارج بیاورید و اذن دهید تا پاره ای گرم شود ،تا بتواند به راحتی به فولیکول های موی نفوذ نماید.

آن‌گاه با دستانتان یا این که با استعمال از یک کتف، روی موهایتان اعمال نمایید.

به بازه زمانی یک ساعت روی آن را با یک کلاه یا این که حوله یا این که پارچه بپوشانید و آنگاه با آب گرم و شامپو شست و شو دهید.

 

سس مایونز ارگانیک برای معالجه موخوره
ماسک مو موز و آووکادو برای معالجه موخوره:
یک آووکادو نیمه و موز رسیده را خورد فرمایید و آنگاه درون کمی شیر نارگیل بریزید و به نیکی با هم ادغام نمایید .
خمیر به دست آمده را مستقیماً روی موهای خویش اعمال نمایید.
و پس از 20 الی 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
همینطور می‌توانید از ترکیب تخم مرغ و موز به کارگیری نمایید. اینگونه که:

دوتا موز رسیده را با دوتا تخم مرغ ادغام نمائید. به نیکی هم بزنید و پاره ای عسل نیز به آن طولانی تر فرمائید.
بعد از آن، ترکیب را روی بخش های مجروح موی اعمال نمایید.
و پس از 30 دقیقه ،با شامپو و آب شستشو دهید.


موز و آووکادو برای معالجه کردن موخوره
ماسک مو چای بابونه برای رهایی از موخوره:
2 الی 3 فنجان آب را داخل یک قابلمه بجوشانید . آنگاه یک الی دو چای انبان ای را باطن پیاله در حالا جوش بیاندازید.

یک فنجان چای بابونه و یک فنجان گل های کم آب بابونه را به آن بیش تر فرمائید.

شعله را نادر فرمایید و اذن دهید تا 30 دقیقه بماند و خنک شود.

آن‌گاه چای های انبان ای و گل ها را از باطن آب در بیاورید و آب را مستقیماً روی راز اعمال فرمائید. اینکار را آراسته تکرار فرمائید.

 

 

مرجع رسمی مقالات بهداشتی...
ما را در سایت مرجع رسمی مقالات بهداشتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حامد ordme08 بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:27

فرم دادن گیسو

بهترین شامپو برای ریزش مو

فرم دادن بیش تر از حد موی از علل های ریزش موی
18.تریکوتیلومانیا سبب ریزش موی میشود:
تریکوتیلومانیا که در مقام ی نقص‌ در دست گرفتن تکانه ای، طبقه بندی می گردد، سبب ساز کندن اجباری گیسو بوسیله اشخاص می‌شود. مانند یک تیک میباشد، مریض همیشه با موهایش بازی می‌کند و آنان را می‌کشد.متاسفانه این بازی کردن و کشیدن مستمر در واقع میتواند سرتان را از حفظ کننده طبیعی اش محروم نماید.تریکوتیلومانیا معمولا پیش از 17 سالگی استارت گردیده و در زنان 4 برابر مردان متداول خیس میباشد.

چه می بایست کرد؟

بعضی از داروهای ضد افسردگی میتوانند مؤثر باشند، البته معالجه تصحیح رفتاری نیز مورد ی دیگری میباشد.

19.ارتقاء سن از عوارض ریزش گیسو:
دیدن ریزش یا این که نادر پشت شدن موی در سنین 50 یا این که 60 سالگی در زنان به هیچ وجه چیز عجیبی وجود ندارد. متخصصان مطمئن نیستند چرا این حادثه می افتد.

چه بایستی کرد؟

متخصصان به معالجه این شرایط سفارش نمیکنند. که‌این فرمان زنان را به جایگزین های زیبایی مانند روسری، کلاه گیس، اکستنشن و گونه های مویی که روی نقاط خالی را می پوشانند، تشویق می نماید.

ارتقا سن

تاثیرات ارتقا سن بر ریزش موی
20.ریزش گیسو با به کار گیری استروئیدهای آنابولیک:
در حالتی‌که از استروئید های آنابولیکی (نوعی که ورزشکاران برای تولید عضله از آن سو به کارگیری می‌نمایند) به کار گیری میکنید، سازه به نقل از آکادمی پوست و موی ایالات متحده،ریزش موی شمارا تهدید می‌نماید.ه می‌توانید ویرایش نمائید، برای استعمال طولانی تر لطفا به بخش ارتقا رجوع‌نمایید.

مرجع رسمی مقالات بهداشتی...
ما را در سایت مرجع رسمی مقالات بهداشتی دنبال می کنید

برچسب : بهترین شامپو برای ریزش مو, نویسنده : حامد ordme08 بازدید : 136 تاريخ : پنجشنبه 25 ارديبهشت 1399 ساعت: 14:30

بهترین شامپو برای ریزش مو
آیا شما از ریزش موی مشقت میبیرید و درپی راهی برای معالجه ریزش گیسو می‌باشید؟ این نوشته‌ی علمی بدون نقص و اثر گذار به عبارتی چیزی میباشد که به دنبالش بوده اید! دراین جا ۴۲ معالجه خانگی ریزش موی و پرورش دوباره موها را بازنگری میکنیم.

 

امروزه عارضه ها متفاوت و پنهانی موجود است که باعث به تلف کردن موهایتان میشود. بعضی از آن‌ها عبارتند از رژیم غذایی، کمبود مواد معدنی، داروها، استرس، بیماری، آلودگی و… باشدو از دست دادن موها اکثری از جنبه‌های معاش از پاراگراف تندرست جسمی و سالم خیالی شمارا ذیل تاثیر قرار میدهد. اگرچه نمی توانیم ریزش موی را بطور کلی معالجه کنیم البته می‌توانیم در برخی موردها اوضاع و احوال را بهبود بدهیم. در‌این نوشته ی علمی، ۴۲ طرز خانگی و طبیعی برای متوقف کردن ریزش موی را با شما به اشتراک می‌گذاریم و امید‌واریم که‌این نحوه‌ها برای شما موءثر واقع شود.

مقاله دارای ربط:آب پیاز و عسل اعجاز ای برای معالجه ریزش‌موی

۱. معالجه موها با گیاه نخلک اره ای
نخلک اره ای( سیرتکامل‌ای از تیره نخل) بوسیله بومیان امریکا آیتم به کار گیری قرار میگیرد و در بهبود سالم موی و پوست اثر گذار میباشد. این گیاه بازدارنده از ایجاد DHT( یک کدام از متابولیت‌های تستوسترون) می گردد که با پهناور شدن پروستات در رابطه میباشد. DHT عاملی میباشد که باعث به ریزش گیسو میشود.

۲. ویتامین مصرف فرمائید
گفته می‌گردد که ویتامین‌ها بطور کلی برای تندرست و بطور مختص برای گیسو خوب می‌باشند. بدین ترتیب، بهتراست که برای کاهش ریزش گیسو تعدادی میلی گرم ویتامین را به رژیم غدایی خویش طولانی تر نمایید.

ویتامین A: همان طور که می دانیم ویتامین A نوعی آنتی اکسیدان میباشد. این ویتامین، ساخت سبوم در پوست رمز را ارتقاء داده و موجب رویش گیسو میگردد. سیب زمینی شیرین حاوی مقادیر فراوانی از بتاکاروتن میباشد.
امگا۳: بعضا از موادغذایی دربردارنده سطح ها بالایی از امگا۳ عبارتند از: ماهی‌های چرب، زرده تخم‌مرغ، تخم ماهی و شیر.
ویتامینE: ویتامینE عاملی برای تحریک گردش خون شناخته شده‌است. این ویتامین مطلقا سبب به گردش خون خیر و خوبی در پوست رمز گردیده و فولیکول‌های موی را بارور نگه میدارد.
گونه های ویتامین B: ویتامین ب وظیفه ایجاد ملانین را بر عهده داراست و ملانین نیز با رنگ تندرست و گردش خون درارتباط میباشد.
معالجه ریزش گیسو ۳. ماساژ پوست راز با اسانس ها
ماساژ پوست راز موجب گردش خون در آن گردیده و کار فولیکول‌های گیسو را فعال مینماید. صرفا کاری که بایستی انجام دهید این میباشد که روزمره یکسری دقیقه را به ماساژ پوست راز خویش با یک سری قطره اسانس اسطوخودوس یا این که برگ عطر در اساس روغن بادام یا این که کنجد اختصاص دهید.

۴. روغن تخم‌مرغ مصرف نمائید
چشم شده‌است که مصرف روغن تخم‌مرغ روشی به طور کامل اثر گذار برای متوقف کردن ریزش گیسو به صورت طبیعی میباشد.

صبح موهای خویش را با شامپوی گیاهی بشویید. بهتر میباشد که دستکم به زمان ۱۲ هفته و هر هفته ۲ تا ۳ توشه از روغن تخم‌مرغ به کار گیری نمایید تا تاثیر آن را ببینید. مصرف مداوم این روغن قادر است در تغذیه غشای سلولی اثر گذار باشد. بدین ترتیب، ادامه دادن این طریق درمانی برای طولانی بازه دز دوری از ریزش گیسو و سفیدشدن آنان موءثر خواهد بود. بهتر میباشد که از ماسک زرده تخم‌مرغ به جهت ساختار سفت و استوار آن به کارگیری نمایید. بعلاوه، این ماسک بوی نامطبوع زرده تخم‌مرغ نپخته یا این که پخته را در موهای شما باقی نخواهد گذاشت. نگران خطر سالمونلا و عفونت پوست راز ناشی از آن نباشید. تنظیم روغن تخم‌مرغ خانگی بسیار آسوده میباشد. در صورتیکه عصر کافی برای تنظیم آن را ندارید می توانید از فروشگاهها خریداری نمائید.

مقاله دارای ارتباط: ۱۰ معالجه طبیعی خودداری از ریزش‌موی و تقویت پرورش آن

۵. رطوبت موهای خویش را با طرز درمانی روغن گرم بازگردانید
بعضی از روغن‌های طبیعی مثل روغن گلرنگ، کانولا و زیتون می‌توانند در بازگرداندن رطوبت موهای شما موءثر باشند. روغن را می بایست حرارت داده طوریکه بیشتراز اندازه داغ نشود و تنها نسبتاً تا ۴۰ مرتبه سانتی گراد گرم شود. آن را روی پوست رمز قرار داده، رمز خویش را با یک کلاه خزینه به برهه زمانی یک ساعت بپوشانید و بعد از آن آن را با آب شستشو دهید.

معالجه ریزش گیسو ۶. چای سبز به موهایتان بمالید
همگی ما می‌دانیم که چای سبز دارنده مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان میباشد. تاثیرآنتی اکسیدان عبارت میباشد از پرهیز از ریزش موی و تقویت پرورش گیسو. ۲ عدد چای سبز گونی‌ای را در یک فنجان آب قرار داده، چشم به راه بمانید تا چای مقداری خنک شود و بعد آن را روی موهایتان قرار دهید. بعد از سپری شد ۱ ساعت موهای خویش را شستشو دهید.

۷. مواد غذایی سرشار از پروتیین را طولانی تر در رژیم غذایی خویش جای دهید.
بهتر میباشد که مواد غذایی سرشار از پروتین از گزاره گوشت نادر چرب، ماهی، سویا و… را در رژیم غذایی روزمره خویش قرار دهید. این مواد به شما در کاهش ریزش گیسو امداد می نماید. بعلاوه، مواد غذایی دارنده پروتیین منبعی بی نیاز از ویتامین B-۱۲ به شمار می روند.

مقاله دارای ارتباط: ۱۰۰ بیماری رایج و هزاران معالجه خانگی آنان

معالجه ریزش موی ۸. استرس را کاهش دهید
استرس یکی عواملی میباشد که سبب ساز به ریزش موی می گردد. باین ترتیب، یک کدام از راههای طبیعی برای متوقف کردن ریزش موی هجران از استرس میباشد بطوریکه از تندرست خویش بطور کلی نگهداری کرده و از ریزش گیسو نیز دوری فرمایید. تمامی ما می دانیم که استرس قادر است ایرادات بسیار متعددی در تندرست جسمانی و خیالی به هم پا داشته باشد از پاراگراف سردرد، ایرادات گوارشی و…زمانی که در گیر استرس می شوید، فولیکول‌های موی آیتم حمله ی سیستم ایمنی تن قرار گرفته و ریزش گیسو کوتاه مقطع را به‌وجود میاورد. مدیتیشن یکی شایسته ترین رویه‌ها برای کاهش استرس میباشد. بعلاوه، مدیتیشن قادر است تعادل هورمونی را بازگرداند. ورزشهای دیگری که بدین خواسته می توانید به آنان بپردازید عبارتند از شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری و تنیس. اینگونه ورزش‌ها میتوانند سطح استرس را در شما کاهش دهند.

۹. انگور خارجی هندی را مصرف نمائید
مصرف انگور خارجی هندی توصیه دیگری برای متوقف کردن ریزش موی و تحریک پرورش گیسو میباشد. این میوه که با اسم آمله دارای شهرت میباشد، مقدار بسیار متعددی ویتامین C را در خویش داراست. کمبود ویتامین C یکی دلایلی میباشد که باعث به ریزش موی میگردد. انگور خارجی هندی همینطور دارنده خاصیت ضدالتهابی، آنتی اکسیدان، آنتی باکتریال و لایه برداری بوده که‌این خاصیت برای پوست رمز و رویش موی بسیار اثرگذار میباشند.

در اینجا یکسری پیشنهاد برای شما داریم: یک قاشق غذاخوری انگور خارجی هندی را بصورت پوره درآورده، روی پوست رمز خویش قرار دهید و آن را با کلاه خزینه بپوشانید. اذن دهید که‌این ماسک تمام شب روی رمز شما باقی بماند و صبح روز آن گاه رمز خویش را بشویید.

 

 

 

مرجع رسمی مقالات بهداشتی...
ما را در سایت مرجع رسمی مقالات بهداشتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حامد ordme08 بازدید : 193 تاريخ : چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:23

بهترین شامپو برای ریزش مو
استرس گیسو‌ها را سپید می کند

یک مطالعه روی موش‌های که در روزنامه Nature منتشر شده‌است، نشان میدهد که استرس مزمن در واقع با جراحت به دی. ان.‌ای و کاهش سلول‌های ایجاد رنگدانه در فولیکول‌های موی قادر است به بنا شده در سپید شدن رنگ موی مفید باشد. استرس همینطور میتواند سبب ریزش موی‌های شما شود.

دسته دیگری از استرس، که به استرس اکسیداتیو دارای شهرت میباشد نیز قادر است در سپید شدن موی‌ها نقش داشته باشد. استرس اکسیداتیو (وقتی که رادیکال‌های آزاد زخم زننده به سلول سبب ساز مهار مراحل‌های ترمیم تن میشوند) سلول‌های خالق رنگدانه را ذیل تأثیر قرار می دهند.

گیسو‌های آسیب پذیر میتوانند آرم سندرم کوشینگ باشند

موی‌های آسیب پذیر یکی‌از علائم سندرم کوشینگ میباشد؛ سندرم کوشینگ یک بیماری معدود میباشد که از آزاد شدن بیشتراز حد کورتیزول ناشی می‌گردد؛ کورتیزول هورمون استرس اول تن میباشد. فشار خون بالا، خستگی و کمر درد از سایر علائم بارز سندرم کوشینگ میباشد.

معالجه سندرم کوشینگ ممکن میباشد مشتمل بر تغییر‌و تحول دوز دارو‌هایی باشد که می توانند سبب ساخت این حالت شوند، مانند «گلوکوکورتیکوئیدها» (glucocorticoids)؛ استروئید‌هایی که برای معالجه التهاب ناشی از اشکال بیماری‌ها به کارگیری میگردند. ممکن میباشد اشخاص دیگر برای تصحیح بیش تر از حد ساخت کورتیزول در غده فوق کلیوی به کار جراحی، پرتو درمانی یا این که پرتو درمانی نیاز داشته باشند.

نازک شدن موی‌ها میتواند نماد بیماری تیروئید باشد

معدود کاری تیروئید، وضعیتی که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید ساخت نمی‌نماید، می تواند منجر ارتقاء ریزش موی و تغییر و تحول به ظاهر موی شود.

نادر کاری تیروئید می تواند سبب ریزش گیسو و علائم دیگری مانند خستگی، عدم تحمل سوزوسرما، درد مفاصل، درد عضله‌ها، رخ پف دار و ارتقاء وزن شود. این شرایط با تست تیروئید معلوم میشود و معالجه آن نیازمند مصرف داروی تیروئید میباشد.

علاوه بر نازک شدن موها، بعضا از اختلالات تیروئید شخص را در معرض خطر نوعی ریزش گیسو به اسم «آلوپسی آره آتا» می‌گردد. آلوپسی آره آتا نوعی ریزیش موی میباشد که سبب ساخت تکه‌های گرد ناگهانی ریزش موی می‌گردد؛ این گونه ریزش گیسو بر اثر حمله سیستم ایمنی تن به فولیکول‌های گیسو تولید میشود.

 

 

مرجع رسمی مقالات بهداشتی...
ما را در سایت مرجع رسمی مقالات بهداشتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حامد ordme08 بازدید : 202 تاريخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:18

بهترین شامپو برای ریزش مو
استرس گیسو‌ها را سپید می کند

یک مطالعه روی موش‌های که در روزنامه Nature منتشر شده‌است، نشان میدهد که استرس مزمن در واقع با جراحت به دی. ان.‌ای و کاهش سلول‌های ایجاد رنگدانه در فولیکول‌های موی قادر است به بنا شده در سپید شدن رنگ موی مفید باشد. استرس همینطور میتواند سبب ریزش موی‌های شما شود.

دسته دیگری از استرس، که به استرس اکسیداتیو دارای شهرت میباشد نیز قادر است در سپید شدن موی‌ها نقش داشته باشد. استرس اکسیداتیو (وقتی که رادیکال‌های آزاد زخم زننده به سلول سبب ساز مهار مراحل‌های ترمیم تن میشوند) سلول‌های خالق رنگدانه را ذیل تأثیر قرار می دهند.

گیسو‌های آسیب پذیر میتوانند آرم سندرم کوشینگ باشند

موی‌های آسیب پذیر یکی‌از علائم سندرم کوشینگ میباشد؛ سندرم کوشینگ یک بیماری معدود میباشد که از آزاد شدن بیشتراز حد کورتیزول ناشی می‌گردد؛ کورتیزول هورمون استرس اول تن میباشد. فشار خون بالا، خستگی و کمر درد از سایر علائم بارز سندرم کوشینگ میباشد.

معالجه سندرم کوشینگ ممکن میباشد مشتمل بر تغییر‌و تحول دوز دارو‌هایی باشد که می توانند سبب ساخت این حالت شوند، مانند «گلوکوکورتیکوئیدها» (glucocorticoids)؛ استروئید‌هایی که برای معالجه التهاب ناشی از اشکال بیماری‌ها به کارگیری میگردند. ممکن میباشد اشخاص دیگر برای تصحیح بیش تر از حد ساخت کورتیزول در غده فوق کلیوی به کار جراحی، پرتو درمانی یا این که پرتو درمانی نیاز داشته باشند.

نازک شدن موی‌ها میتواند نماد بیماری تیروئید باشد

معدود کاری تیروئید، وضعیتی که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید ساخت نمی‌نماید، می تواند منجر ارتقاء ریزش موی و تغییر و تحول به ظاهر موی شود.

نادر کاری تیروئید می تواند سبب ریزش گیسو و علائم دیگری مانند خستگی، عدم تحمل سوزوسرما، درد مفاصل، درد عضله‌ها، رخ پف دار و ارتقاء وزن شود. این شرایط با تست تیروئید معلوم میشود و معالجه آن نیازمند مصرف داروی تیروئید میباشد.

علاوه بر نازک شدن موها، بعضا از اختلالات تیروئید شخص را در معرض خطر نوعی ریزش گیسو به اسم «آلوپسی آره آتا» می‌گردد. آلوپسی آره آتا نوعی ریزیش موی میباشد که سبب ساخت تکه‌های گرد ناگهانی ریزش موی می‌گردد؛ این گونه ریزش گیسو بر اثر حمله سیستم ایمنی تن به فولیکول‌های گیسو تولید میشود.

 

 

مرجع رسمی مقالات بهداشتی...
ما را در سایت مرجع رسمی مقالات بهداشتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حامد ordme08 بازدید : 201 تاريخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:18